Problemen met punten invoeren

Van scholingsaanbieders hebben we de afgelopen weken klachten gekregen over het niet meer kunnen invoeren van de presentie, waardoor de deelnemers hun punten momenteel niet krijgen.

Wij hebben de situatie onderzocht. De problemen bij het invoeren van punten komen door een verandering in de instellingen in PE-online, die te maken hebben met de veranderingen bij KAOF.

SANA heeft van KAOF de bevestiging gekregen dat punten verkregen via de SANA keurmerkregeling als vanouds opgenomen worden in het (nieuwe) kwaliteitsregister. We zijn dan ook onaangenaam verrast door deze problemen, die buiten SANA liggen. SANA heeft KAOF op deze problemen gewezen en gevraagd met spoed de situatie aan te passen, zodat er weer punten ingevoerd kunnen worden. Wij vragen jullie om geduld.

Zolang deze situatie duurt, adviseren wij scholingsaanbieders om deelnemers die daarvoor in aanmerking komen een certificaat te sturen, dat voldoet aan de voorwaarden uit de SANA Keurmerkregeling artikel 4.4. In artikel 4.4 staat: "Het certificaat vermeldt de titel, het SANA keurmerknummer en het door SANA vastgestelde aantal studie-uren/KAOF punten. Verder vermeldt het certificaat de naam van de deelnemer en de datum waarop de nascholing behaald/afgerond is." Deelnemers adviseren wij de pdf-bestanden van hun certificaten goed te bewaren.