Apothekersassistenten naar een hoger niveau

Op de Dag van de Apothekersassistent, willen wij alle assistenten een hart onder de riem steken en vooruit helpen.

SANA helpt aanbieders van nascholing bij het maken van kwalitatief goede nascholing. Dat is juist nu van essentieel belang in onze branche. Het werk van apothekersassistenten wordt steeds lastiger door alle ruis over medicatie die niet leverbaar is en vervangende medicatie. Dat zorgt voor een zwaardere taak voor de assistenten. Goede nascholing kan hen weerbaarder maken waardoor ze hun werk makkelijker aankunnen en de patiënt beter helpen. 

Een voorbeeld van de manier waarop SANA scholingsaanbieders helpt, is de klantendag. Afgelopen donderdag heeft SANA voor de tweede keer in haar 15-jarig bestaan een klantendag georganiseerd, voor alle klanten die de kwaliteit van nascholing hoog in het vaandel hebben staan. De voorzitter van de beoordelingscommissie gaf een workshop waarin tips werden gegeven over het maken van goede nascholing. Wat is het doel en waar moet je dan aan denken en rekening mee houden? Er waren veel praktische tips en er was voldoende mogelijkheid om met elkaar van gedachten te wisselen. Wij kijken terug op een zeer geslaagde dag die ongetwijfeld bijdraagt aan het verhogen van de kwaliteit van de nascholing in de apotheekbranche.

Ben je niet bij de dag aanwezig geweest maar heb je wel interesse in onze tips, of heb je vragen over het verbeteren van je nascholing, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn er niet alleen om de nascholing te accrediteren, maar wij hebben ook veel onderwijskundige kennis in huis.